Czy można jeść słodycze, kierując się zasadami zdrowego żywienia? Jasne! Wystarczy wybierać odpowiednie słodkości, z dobrym składem albo lepiej – robione własnoręcznie z nieprzetworzonych składników. Dzisiaj mam dla Was przepis na ekspresowe owsiane ciasto bananowe, które z powodzeniem może stać się zdrową przekąską, deserem a nawet śniadaniem! Bez cukru, bez laktozy i mąki pszennej. Jest wilgotne, lekko korzenne, mięciutkie. Zapisujcie i czym prędzej róbcie, bo jest pyszne i znika z talerza w mgnieniu oka!

Składniki:

  • 3 dojrzałe banany (rozgniecione widelcem),
  • pół szklanki mleka (u mnie ryżowe),
  • pół szklanki oleju (u mnie kokosowy w płynnym stanie),
  • 2 jajka (można je zastąpić namoczonym siemieniem lnianym),
  • 2 szklanki mąki owsianej,
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej,
  • pół łyżeczki cynamonu,
  • pół łyżeczki imbiru,
  • szczypta soli,
  • łyżka zmielonego siemienia lnianego.

Wykonanie: przygotuj dwie miski: w jednej (większej) wymieszaj mokre składniki, w drugiej suche. Do mokrych wsyp suche i wymieszaj łyżką. Wlej ciasto do formy wyłożonej papierem do pieczenia i włóż do piekarnika nagrzanego do 180 stopni Celsjusza (u mnie termoobieg z górnym grzaniem) na 20-25 min (im większa forma, tym krótszy czas pieczenia). Ja użyłam dużej formy 25×35 cm, dlatego moje ciasto jest cienkie. Piekłam je krótko, tylko przez 20 min, żeby zachowało wilgoć.

Ciasto możecie podrasować ubitą śmietanką kokosową lub kremem z masła orzechowego <3

SMACZNEGO!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *